Compania a identificat o cerere tot mai mare – clientul final căuta o legătură directă și o experiență premium. A apărut astfel o oportunitate de scalare în business prin orientarea către segmentul B2C: un showroom în care produse de calitate superioară fuzionează cu o experiență de brand memorabilă.
Am început prin identificarea şi ierarhizarea diferenţiatorilor – o diversitate mare de produse, branduri de top și client service excepțional – care se traduc din perspectivă emoţională în statut, control, inspiraţie şi originalitate în crearea ambientului de acasă.
Fiecare dintre aceste beneficii emoționale a pus bazele unui customer journey personalizat, transformând experiența de cumpărare într-o sursă puternică de autoexprimare și împlinire.
O analiză atentă a fiecărui beneficiu funcțional a descoperit un insight esențial în construcția profilului psihologic de cumpărător: nevoia de autonomie.
Controlul asupra procesului de decorare a ambientului, privilegiul de a alege dintr-o gamă largă de produse și client-service de calitate – toate aceste beneficii funcționale s-au corelat cu nevoia pentru autonomie. Astfel, Autonomia a devenit steaua noastră polară, ghidându-ne către o strategie de brand care să rezoneze cu audienţa brandului Nativo.
Labirintul minții dezvăluia la fiecare colț și cotitură noi fațete ale nevoilor și aspirațiilor ascunse în profunzimea psihicului. Navigarea prin 60 de scenarii arhetipale ne-a ajutat să conturăm un portret psihologic amănunțit al publicului țintă.
Am descoperit nevoia lor esențială de a transpune viziunile interioare în spațiile lor de locuit, o dorință de autenticitate care să le reflecte identitatea unică.
La intersecția dintre fațetele arhetipale ale cumpărătorului s-a conturat un conflict interior ce genera o tensiune constantă: dificultatea de a-și transpune identitatea într-un spațiu ambiental autentic. O dorință universală de transpunere a viziunii din abstract în concret, din idee în formă, culoare și textură.
Acest Insight strategic ne-a descoperit calea către creionarea unei strategii de brand construită pe o tensiune psihologică reală și relevantă.
Prin cucerirea acestui teritoriu de brand, Nativo se poziționează ca o sursă de claritate, un instrument ce transformă viziunea clienților în ambianțe autentice.
Mai departe, am identificat trei valori fundamentale de brand care vor servi drept piloni principali în comunicarea Nativo: Autenticitate, Transformare și Expertiză. Acestea nu doar că oglindesc esența arhetipului de brand, dar și vibrează la unison cu nevoile reale ale clienților Nativo, stabilind astfel relevanța și conectivitatea brandului.
Am încheiat etapa de strategie de brand cu un raport exhaustiv ce cuprinde poziționarea brandului, arhetipul de brand, brand purpose, etc.
Acest raport a servit drept plan director pentru etapele ulterioare ale călătoriei noastre, crearea numelui de brand și a identității vizuale.
Rebelul ca arhetip de brand întruchipează spiritul Nativo, sfidează normele și promovează auto-exprimarea autentică în designul interior, făcând ca brandul să rezoneze profund cu audiența sa.
Asta a fost şi scopul nostru în etapa de brand naming. Cu strategia de brand clar definită, un arhetip de brand generos – Rebelul – şi o direcţie de comunicare relevantă, am pornit într-o explorare a conceptelor de naming care reflectă spiritul rebel al mărcii și abordeze tensiunile interioare ale publicului său ţintă.
După trei runde de propuneri atent analizate, un nume a ieșit triumfător: nativo.
Sloganul functionează ca memento al libertății de a fi autentic, al libertății de a renunța la aparențe. O ilustrare a dorinţei de a avea un spațiul personal în care ne manifestăm autenticitatea, aliniindu-se perfect cu valorile de bază ale mărcii.
Combinarea unui nume distinct cu un slogan de impact conturează o impresie pozitivă și durabilă, făcând ca nativo să nu fie doar memorabil, ci și cu adevărat original.
Paleta de simboluri extrase din lumea arhetipala a Rebelului crează o combinaţie vizuală de elemente ce setează o direcţie originală de dezvoltare a identitaţii de brand.
Conceptul grafic este construit în jurul simbolisticii labirintului în centrul căruia se regăseşte forma unui fetus, reprezentând călătoria de descoperire a Sinelui şi ilustrând într-un mod original numele brandului : Nativo.
Prin limbajul vizual se crează o rută narativă a căutării autenticităţii, dincolo de superficialismul trendurilor modern, poziţionând brandul ca ghid în găsirea unui stil personal.
În dezvoltarea limbajului vizual am urmărit crearea unor asset-uri vizuale ce au atât rol estetic cât şi strategic, prin conectarea la nivel emotional cu publicul ţintă.
Caracterele de literă alese ilustrează latura modernă a brandul Nativo prin aspectul geometric, fără serife, păstrând caracterul original al identităţii de brand. Curbele subtile îmblânzesc aspectul tehnic şi crează o legătură armonioasă cu simbolul reflectându-i caracterul autentic.
Culoarea joacă un rol esenţial în definirea identităţii de brand şi a rezonanţei emoţionale cu publicul ţintă. Paleta cromatică este centrată pe portocaliu, o alegere ce ilustrează două componente definitorii ale arhetipului Rebelului: vitalitatea şi pasiunea. De asemenea aduce prospeţime într-o categorie de piaţă dominată de alte alegeri cromatice şi se alinează la nevoia consumatorilor de transformare şi căutare a autenticităţii.
Aceste elemente, împreună cu sistemul de typography şi cromatică, formează un limbaj vizual ce asigură consistenţă vizuală brandului. Se asigură astfel continuitate în toate punctele de contact ale brandului cu audienţa întărind sentimentul de încredere în brand.
Procesul de branding a culminat cu crearea unui manual de brand cuprinzător, un ghid pentru agenţiile de publicitate şi profesioniştii din domeniul comunicării. Cu peste 90 de pagini, manualul de brand asigură o înţelegere clară a ideologiei de Nativo şi o replicare corectă în toate mediile a identităţii de brand.
Alături de un concept architectural de excepţie, showroom-ul Nativo a devenit un subiect de admiraţie între profesioniştii din domeniul arhitecturii şi designului de interior.
Nativo a ajuns sa fie un brand recunoscut în piaţă, fapt datorat şi unei direcţii de comunicare originale şi îndrăzneţe. O prestigioasă publicaţie de arhitectură, revita Igloo, a dedicat un intreg articol brandului Nativo: “Un labirint contemporan: showroomul Nativo”. Este descris ca fiind : “o sculptură arhitecturală în culori intense, ce impresionează prin liniile sale geometrice şi ne poartă printr-un labirint al celor mai frumoase materiale pentru amenajări…”.
Înscrie-te în “Rivaz Owners Shortlist” și asigură-ți accesul prioritar la o oportunitate solida de investitie. Accesul in lista de prioritate este disponibil pana la data de: 20 Februarie 2025.