STUDIU DE CAZ

Showroom Nativo
Materiale pentru Design Interior

Strategie de Branding & Identitate de Brand

Creşterea volumului de business prin strategie şi identitate de brand

Nativo: un showroom unde brandul își face simțită prezența la fiecare pas

Nativo, punctul de întâlnire pentru designeri de interior și arhitecți în căutarea de materiale, a fost fondat de Premier Com, un distribuitor cunoscut pentru magazinele de tip DIY.

Compania a identificat o cerere tot mai mare – clientul final căuta o legătură directă și o experiență premium. A apărut astfel o oportunitate de scalare în business prin orientarea către segmentul B2C: un showroom în care produse de calitate superioară fuzionează cu o experiență de brand memorabilă.

Dezvoltarea Rezonanţei Emoţionale cu vizitatorii din showroom

În primul nostru workshop, ne-am concentrat pe descifrare. Am analizat beneficiile funcționale din perspectiva experienţei clienţilor pentru a măsura impactul emoțional.

Am început prin identificarea şi ierarhizarea diferenţiatorilor – o diversitate mare de produse, branduri de top și client service excepțional – care se traduc din perspectivă emoţională în statut, control, inspiraţie şi originalitate în crearea ambientului de acasă.

Fiecare dintre aceste beneficii emoționale a pus bazele unui customer journey personalizat, transformând experiența de cumpărare într-o sursă puternică de autoexprimare și împlinire.

Modelul SCARF – identificarea publicului țintă prin metoda neuro-științifică.

Modelul SCARF descrie factorii motivaționali interni: statutul social, nevoia de predictibilitate, control personal, conexiune socială și percepția de echitate.

O analiză atentă a fiecărui beneficiu funcțional a descoperit un insight esențial în construcția profilului psihologic de cumpărător: nevoia de autonomie.

Controlul asupra procesului de decorare a ambientului, privilegiul de a alege dintr-o gamă largă de produse și client-service de calitate – toate aceste beneficii funcționale s-au corelat cu nevoia pentru autonomie. Astfel, Autonomia a devenit steaua noastră polară, ghidându-ne către o strategie de brand care să rezoneze cu audienţa brandului Nativo.

PSIHOLOGIA PUBLICULUI ȚINTĂ

Explorarea subconştientului cu arhetipuri jungiene

Procesul de identificare a mindsetului clienților Nativo a continuat printr-o explorare în profunzime, la nivel subconștient, a universului lor interior.

Labirintul minții dezvăluia la fiecare colț și cotitură noi fațete ale nevoilor și aspirațiilor ascunse în profunzimea psihicului. Navigarea prin 60 de scenarii arhetipale ne-a ajutat să conturăm un portret psihologic amănunțit al publicului țintă.

Am descoperit nevoia lor esențială de a transpune viziunile interioare în spațiile lor de locuit, o dorință de autenticitate care să le reflecte identitatea unică.

Tensiune internă: o dificultate în materializarea viziunii creative

Tensiune internă: o dificultate în materializarea viziunii creative

La intersecția dintre fațetele arhetipale ale cumpărătorului s-a conturat un conflict interior ce genera o tensiune constantă: dificultatea de a-și transpune identitatea într-un spațiu ambiental autentic. O dorință universală de transpunere a viziunii din abstract în concret, din idee în formă, culoare și textură.

Acest Insight strategic ne-a descoperit calea către creionarea unei strategii de brand construită pe o tensiune psihologică reală și relevantă.

Valorile si teritoriul de brand

Valorile şi teritoriul de brand

Următorul pas în construcția ideologiei de brand a fost definirea valorilor de brand și asumarea unui teritoriu care să contureze o identitate robustă brandului: Claritatea.

Prin cucerirea acestui teritoriu de brand, Nativo se poziționează ca o sursă de claritate, un instrument ce transformă viziunea clienților în ambianțe autentice.

Mai departe, am identificat trei valori fundamentale de brand care vor servi drept piloni principali în comunicarea Nativo: Autenticitate, Transformare și Expertiză. Acestea nu doar că oglindesc esența arhetipului de brand, dar și vibrează la unison cu nevoile reale ale clienților Nativo, stabilind astfel relevanța și conectivitatea brandului.

Am încheiat etapa de strategie de brand cu un raport exhaustiv ce cuprinde poziționarea brandului, arhetipul de brand, brand purpose, etc.

Acest raport a servit drept plan director pentru etapele ulterioare ale călătoriei noastre, crearea numelui de brand și a identității vizuale.

Personalitatea brandului a fost conturată în jurul Arhetipului Rebelului. Această alegere îndrăzneață a fost inspirată de dorința publicului ţintă pentru un brand ce reprezintă autenticitatea și transformarea.

Rebelul ca arhetip de brand întruchipează spiritul Nativo, sfidează normele și promovează auto-exprimarea autentică în designul interior, făcând ca brandul să rezoneze profund cu audiența sa.

Brand Naming:
identitatea verbala de brand

Brand Naming:
identitatea verbala de brand

Alegerea unui nume nu este doar despre a alege o cuvânt; este despre a alege o identitate. Un nume încapsulează esența unui brand și ajută la crearea unei conexiuni durabile cu publicul ţintă.

Asta a fost şi scopul nostru în etapa de brand naming. Cu strategia de brand clar definită, un arhetip de brand generos – Rebelul  – şi o direcţie de comunicare relevantă,  am pornit într-o explorare a conceptelor de naming care reflectă spiritul rebel al mărcii și abordeze tensiunile interioare ale publicului său ţintă.

După trei runde de propuneri atent analizate, un nume a ieșit triumfător: nativo.

Acest nume a avut o rezonanță profundă validând procesul de strategie de brand prin autenticitatea, transformarea și descoperirea autenticităţii pe care arhetipul Rebelui căută să o exprime prin personalitatea de brand.

Sloganul, un instrument esenţial în poziţionarea de brand

Sloganul, un instrument esenţial în poziţionarea de brand

Un slogan simplu dar memorabil aduce un strat adiţional de subînţelesuri identităţii de brand – acasă eşti tu

Sloganul functionează ca memento al libertății de a fi autentic, al libertății de a renunța la aparențe. O ilustrare a dorinţei de a avea un spațiul personal în care ne manifestăm autenticitatea, aliniindu-se perfect cu valorile de bază ale mărcii.

Combinarea unui nume distinct cu un slogan de impact conturează o impresie pozitivă și durabilă, făcând ca nativo să nu fie doar memorabil, ci și cu adevărat original.

VISUAL
INDENTITY
MOODBOARD

O identitate vizuală construită prin storytelling şi simbolism

O identitate vizuală construită prin storytelling şi simbolism

Conceptul creativ care stă la baza identităţii vizuale Nativo aduce impreună elemente arhetipale al Rebelului şi simboluri ale căutarii autenticităţii.

Paleta de simboluri extrase din lumea arhetipala a Rebelului crează  o combinaţie vizuală de elemente ce setează o direcţie originală de dezvoltare a identitaţii de brand.

Conceptul grafic este construit în jurul simbolisticii labirintului în centrul căruia se regăseşte forma unui fetus, reprezentând călătoria de descoperire a Sinelui şi ilustrând într-un mod original numele brandului : Nativo.

Prin limbajul vizual se crează o rută narativă a căutării autenticităţii, dincolo de superficialismul trendurilor modern, poziţionând brandul ca ghid în găsirea unui stil personal.

Cu o identitate vizuală distinctivă, esenţa brandului Nativo a prins formă, comunicând într-un mod eficient strategia de brand prin vizunea şi valorile de brand.

În dezvoltarea limbajului vizual am urmărit crearea unor asset-uri vizuale ce au atât rol estetic cât şi strategic, prin conectarea la nivel emotional cu publicul ţintă.

Caracterele de literă alese ilustrează latura modernă a brandul Nativo prin aspectul geometric, fără serife, păstrând caracterul original al identităţii de brand. Curbele subtile îmblânzesc aspectul tehnic şi crează o legătură armonioasă cu simbolul reflectându-i caracterul autentic.

Culoarea joacă un rol esenţial în definirea identităţii de brand şi a rezonanţei emoţionale cu publicul ţintă. Paleta cromatică este centrată pe portocaliu, o alegere ce ilustrează două componente definitorii ale arhetipului Rebelului: vitalitatea şi pasiunea. De asemenea aduce prospeţime într-o categorie de piaţă dominată de alte alegeri cromatice şi se alinează la nevoia consumatorilor de transformare şi căutare a autenticităţii.

Pentru a completa conceptul creativ, am desenat o serie de ilustraţii de brand şi vizualuri ce integrează identitatea vizuală a brandului într-un mod organic cu fotografia de produs şi de concept.

Aceste elemente, împreună cu sistemul de typography şi cromatică, formează un limbaj vizual ce asigură consistenţă vizuală brandului. Se asigură astfel continuitate în toate punctele de contact ale brandului cu audienţa întărind sentimentul de încredere în brand.

Manualul de brand:
ghid de consistenţă în comunicare

Manualul de brand:
ghid de consistenţă în comunicare

Procesul de branding a culminat cu crearea unui manual de brand cuprinzător, un ghid pentru agenţiile de publicitate şi profesioniştii din domeniul comunicării. Cu peste 90 de pagini, manualul de brand asigură o înţelegere clară a ideologiei de Nativo şi o replicare corectă în toate mediile a identităţii de brand.

REZULTATE

Alături de un concept architectural de excepţie, showroom-ul Nativo a devenit un subiect de admiraţie între profesioniştii din domeniul arhitecturii şi designului de interior.

Nativo a ajuns sa fie un brand recunoscut în piaţă, fapt datorat şi unei direcţii de comunicare originale şi îndrăzneţe. O prestigioasă publicaţie de arhitectură, revita Igloo, a dedicat un intreg articol brandului Nativo: “Un labirint contemporan: showroomul Nativo”. Este descris ca fiind : “o sculptură arhitecturală în culori intense, ce impresionează prin liniile sale geometrice şi ne poartă printr-un labirint al celor mai frumoase materiale pentru amenajări…”.

NEXT STORy

Brands Transformed:
See the DeepLink Framework in Action.

Completează formularul şi înscrie-te în lista viitorilor proprietari Rivaz

Înscrie-te în “Rivaz Owners Shortlist” și asigură-ți accesul prioritar la o oportunitate solida de investitie. Accesul in lista de prioritate este disponibil pana la data de: 20 Februarie 2025.