STUDIU DE CAZ

Soma Clinic:
Chirurgie Estetică & Plastică

Strategie de Brand

Decriptarea Psihologiei Consumatorului de Chirurgie Estetică & Plastică

Soma - expertiză validată internațional

Soma Clinic, un nume de referință în chirurgia estetică, se distinge prin reputație și servicii de calitate, alimentate de tehnologii avansate și expertiză validată la nivel european.

Deși excela în multe aspecte, echipa Soma simțea că lipsește un narativ puternic care să ajungă la inima audienței – o poveste care să aducă rezonanță emoțională în relația cu clienții.

Așadar, au colaborat cu DeepLink pentru a-și descoperi și verbaliza viziunea într-o strategie de brand coerentă care poziționeaza brandul Soma în piața de chirurgie estetică.

Chirurgia estetică:
o analiză detaliată a motivației

Un spectru de posibilități s-a deschis în fața noastră când am explorat impulsurile motivaționale ale clienților în chirurgia estetică:
păstrarea tinereții, creșterea încrederii în sine, deschiderea unor oportunități în carieră, etc.

În această analiză, am evaluat în detaliu fiecare impuls motivațional folosind metoda DeepLink.  Acest exercițiu a dus la o înțelegere în profunzime a dinamicilor din piața de chirurgie estetică românească și a facilitat identificarea unei rute strategice de branding.

Comportamentul clienților din perspectivă neurostiințifică

Folosind modelul neuroștiințific SCARF, am dezlegat un insight strategic: nevoia de Autonomie e forța motrice din spatele comportamentului clienților Soma.

Identificarea Autonomiei ca principal motor motivațional ne-a dat o direcție clară de explorare a psihologiei consumatorului. Tipologia bazată pe nevoia de independență, de auto-determinare și dezvoltare personală se potrivea mănușă cu sistemul de beneficii pe care brandul Soma le promite audienței.

Acest Insight Strategic a dezvăluit un tablou complex al motivațiilor,  facilitând explorarea psihicului lor cu claritate și acuratețe.

PSIHOLOGIA PUBLICULUI ȚINTĂ

Explorarea Subconștientului prin Arhetipuri Jungiene

Folosind instrumente din Psihologia Analitică - arhetipurile - am explorat straturile adânci ale subconștientului clienților Soma

Navigând prin acest peisaj complex, am explorat 60 de tipare arhetipale unice prin raportarea lor la domeniul chirurgiei estetice. Un proces atent de ajustare și ierarhizare a redus lista la 14 arhetipuri esențiale.

Între cele mai relevante arhetipuri constelate în mentalul publicului țintă s-au remarcat:

the Creator, the Hero, the Ruler, the Engineer, the Entrepreneur, the Storyteller, the Lover și the Rescuer.

Aceste arhetipuri au capturat esența clientelei Soma, oferind perspective valoroase și au dus la o strategie de brand bine țintită.

Tensiune Internă:
Nevoia de a opri Timpul

Tensiune Internă:
Nevoia de a opri Timpul

Pe măsură ce am dezvoltat profilul psihologic al publicului țintă, s-a conturat tot mai clar o tensiune internă (Pain Point) – nevoia adânc înrădăcinată de a minimiza semnele pe care timpul și le pune pe chipul lor.

O dorință puternică de a-si conserva statutul, relațiile, familia și toate realizările care îi fac să se simtă „în centrul Universului”. Tensiunea internă a clienților a devenit fundamentul strategiei de brand, poziționând brandul ca soluție la această nevoie emoțională.

Rulează videoul

Poziționarea de brand:
Arta Rezonanței Emoționale

Poziționarea de brand:
Arta Rezonanței Emoționale

Treptat, un contur unic al narativului Soma a început să iasă la iveală – un brand care depășește superficialul, ajungând la o înțelegere profundă a nevoilor clienților săi și nu doar recunoscând, ci și celebrând cu adevărat realizările lor.

Acest narativ s-a concretizat într-un statement care încapsulează promisiunea de brand Soma:

„Te înțelegem la un nivel profund și sărbătorim succesul tău.”

Pozitionarea a devenit în sine un manifest al aspirațiilor clienților de a-și menține statutul actual. A funcționat ca un far care îndrumă Soma în călătoria sa către o rezonanță mai profundă cu clienții săi.

Teritoriul de Brand:
O celebrare a Vitalității

Teritoriul de Brand:
O celebrare a Vitalității

În peisajul dinamic al strategiei de brand, Vitalitatea a ieșit în evidență ca teritoriu al brandului Soma.

Abordarea a fost complexă și integrativă, modelată pentru a păstra și amplifica acea strălucire de invidiat a tinereții:  Vitalitatea. A fost un omagiu adus acelei energii luminoase care dansează pe fețele clienților lor, o referire strategică la izvorul lor intern de energie.

The Healer:
Arhetipul de brand

The Healer:
Arhetipul de brand

Soma, sub masca arhetipului 'The Healer', fuzionează armonios lumea psihică a pacienților cu realitatea lor fizică.

Acest blend curativ e adaptat nu doar să repare latura fizică, dar și să atingă și să însănătoșească Ființa în totalitatea ei, păstrându-le Vitalitatea.

Soma aduce o experiență medicală ce ridică standardele în industrie prin fundamentare pe expertiză tehnică, rezultate concludente și discernământ. Prin acest act medical atent orchestrat pacienții își găsesc calea către starea de bine.

REZULTATE DEEPLINK

Abordarea inovatoare a DeepLink a conturat o identitate de brand solidă și veritabilă pentru Soma Clinic, garantând o comunicare eficientă în viitor.

Eficiența financiară se atinge prin targetare clară și relevantă, optimizarea bugetelor de promovare și menținerea consistenței brandului. Brandul se fortifică cu fiecare nouă campanie de marketing, sporindu-și autoritatea și impactul.

Video & Photography Credits @ Andrei Runcanu

Studii de caz

Află cum au beneficiat alte branduri de metoda DeepLink

Completează formularul şi înscrie-te în lista viitorilor proprietari Rivaz

Înscrie-te în “Rivaz Owners Shortlist” și asigură-ți accesul prioritar la o oportunitate solida de investitie. Accesul in lista de prioritate este disponibil pana la data de: 20 Februarie 2025.